יום ראשון, 22 במרץ 2009

9.1 XHTML - רקע

XHTML - ראשי תיבות של EXtensible Hyper Text Markup Language.
XHTML היא למעשה הדור הבא של HTML. היא מעיין גרסא חדשה נקייה יותר, דקדקנית יותר, תקנית יותר. XHTML דיי דומה ל-HTML בגרסא 4.01.

XHTML הוא מעיין שילוב של HTML ו-XML (לא להיבהל - אין שום צורך בהכרת XML בינתיים). היא מכילה את כל האלמנטים של HTML, אך צורת הכתיבה היא בעצם כמו ב-XML.

אז למה בעצם המציאו את XHTML?

האינטרנט הגיע למצב שבו הרבה אנשים לא מקצועיים התחילו לכתוב ולפרסם עמודי HTML בצורה חופשית, ובלא ידע ממשי בשפה. קוד ה-HTML שנכתב אינו תקני (תגיות לא סגורות ולא מקוננות כראוי). הדבר הביא למצב שבוא הדפדפן צריך "לנחש" למה התכוון מפתח העמוד, מה שמן הסתם ניפח את נפח הדפדפן עצמו ודורש משאבים גדולים יותר מהמחשב.

כאשר מדובר במחשב שולחני - הבעיה אינה ממשית, ולכן הנושא לא עלה עד כה. 
עם ההתקדמות הטכנולוגית בימינו צצו להם כל מיני מכשירים שונים ומשונים כגון מחשבי כף-יד וטלפונים סלולאריים עם דפדפני web, והדבר הצריך מציאת פיתרון לבעיה, מאחר ולהתקנים הזעירים הנ"ל אין משאבים ונפח דיסק מיותר כדי לבזבז על מתכנתים "חאפרים".

ב-XHTML הקוד חייב להיות כתוב בצורה מקוננת ותקנית, כך שהדפדפן יצטרך לדעת רק צורה אחת של קריאת קוד (ולא לנסות בעצמו לתקן למתכנת את הקוד).

הקוד הבא למשל, ירוץ באופן תקין על הדפדפן במחשב, אך הוא אינו תקני, ולא בהכרח ירוץ באופן תקין על התקן נייד:

<html> <head> 
<title>This is bad HTML</title> 
<body> 
<h1>Bad HTML 
</body>
הקוד התקני:

<html> 
<head> 
<title>This is Good HTML</title> 
<body> 
<h1>Good HTML</h1> 
</body>

HTML יכול לרוץ על כל התקן שיודע להריץ XML, ובנוסף, בעוד שהעולם ממתין שכל ההתקנים יתמכו ב-XML, ה-XHTML מאפשר לך לכתוב HTML תקני כבר מעכשיו - ע"מ שההתקנים בעתיד יוכלו להריץ אותו ללא כל שדרוג של האתר מצידך.

XHTML הוא דור העתיד של HTML, אך כמובן שייקח זמן, עד שכל ההתקנים בעולם יתמכו בו ויהיו מוכנים אליו. בינתיים, ישנם דברים שאתם יכולים להכין לזה. כמו שנראה במדריך זה - אין הרבה הבדל בין HTML ו-XHTML, אז אפשר כבר מעכשיו להתחיל לכתוב את הקוד תקני, באותיות קטנות בלבד, ולא לשכוח לסגור תגים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.